De stichting Zelf Aan Zet is een ANBI stichting zonder winstoogmerk die huisvesting met zorg op maat voor mensen met autisme wil faciliteren. De stichting is in juni 2021  opgericht en vanaf 16 september 2021 heeft de stichting de ANBI status.

Nummer KvK : 82970831

Fiscaal nummer : 862675479

Bankrekening : NL86 RABO 0373 3942 84

Website : www.stichtingzelfaanzet.nl

Het Bestuur

Tobie Broos - Voorzitter/Secretaris

Jose Rijnen - Bestuurslid

Valentin Iglesias - Penningmeester

E-mailadres: zelfaanzet@kpnmail.nl

Beloningsbeleid

De bestuurders ontvangen geen beloning. Gemaakte onkosten kunnen worden vergoed. Eventuele vrijwilligers kunnen ook gemaakte onkosten vergoed krijgen. Het oogmerk van de stichting is niet om winst te genereren. De inkomsten van de stichting komen uit donaties, subsidiering en crowdfunding.  ( * zie statuten)

Missie en visie

De stichting Zelf aan Zet  is in juni 2021  opgericht vanuit een ouderinitiatief van ouders die een woonzorgvoorziening willen initiëren voor volwassenen met autisme. De stichting heeft op een kavel aan de Pompoenweg 83 in Almere Oosterwold dit initiatief weten te realiseren. De landelijke omgeving van Oosterwold biedt rust en ruimte en de mogelijkheid om wonen met zinvolle activiteiten in het groen te kunnen combineren.

Actueel beleidsplan

Het bestuur heeft in 2021  een  ontwikkelplan ( *) uitgewerkt voor de bouw en inrichting van de kavel. De globale opzet is  vier zelfstandig units te gaan bouwen, geschakeld met een gemeenschappelijke ruimte.   Er is een Businessplan uitgewerkt, waarna er een Initiële overeenkomst getekend kon worden. Het ontwikkelplan is goedgekeurd door de gemeente Almere in november, waarna een anterieure overeenkomst getekend kon worden.

De bouw is naar een eigen ontwerp van een architect met vier wooneenheden en een gemeenschappelijke ruimte voor activiteiten en verblijfsruimte van vaste begeleiders. Naast vergunningen voor de bouw, werden er vergunningen aangevraagd  voor waterberging, sonderingsonderzoek, slagschaduw onderzoek en geluidsonderzoek. De Omgevingsvergunning is goedgekeurd eind 2022, en de bouw werkzaamheden zijn gestart in de zomer van 2023. Begin 2024 is de bouw opgeleverd. In het voorjaar van 2024 kunnen de wooneenheden ingericht worden. Als alles volgens planning verloopt zou de zorg in de loop van 2024 kunnen gaan starten.

Financieel beheer:

De stichting wil inkomsten verwerven door :

·      het ontvangen van giften,

·      opbrengsten uit crowdfunding,

·      het aanvragen van subsidies,

·      legaten en erfstellingen

·      opbrengsten uit activiteiten van de stichting