De stichting Zelf Aan Zet is een ANBI stichting zonder winstoogmerk die huisvesting met zorg op maat voor mensen met autisme wil faciliteren. De stichting is in juni 2021 opgericht en vanaf 16 september 2021 heeft de stichting de ANBI status.
Nummer KvK : 82970831
Fiscaal nummer : 862675479
Bankrekening : NL86 RABO 0373 3942 84
Website : www.stichtingzelfaanzet.nl
Het Bestuur
Tobie Broos - Voorzitter/Secretaris
Jose Rijnen - Bestuurslid
Valentin Iglesias - Penningmeester
E-mailadres: zelfaanzet@kpnmail.nl
Beloningsbeleid
De bestuurders ontvangen geen beloning. Gemaakte onkosten kunnen worden vergoed. Eventuele vrijwilligers kunnen ook gemaakte onkosten vergoed krijgen. Het oogmerk van de stichting is niet om winst te genereren. De inkomsten van de stichting komen uit donaties, subsidiering en crowdfunding. ( * zie statuten)
Missie en visie
De stichting Zelf aan Zet is in juni 2021 opgericht vanuit een ouderinitiatief van ouders die een woonzorgvoorziening willen initiëren voor volwassenen met autisme. De stichting heeft op een kavel aan de Pompoenweg 83 in Almere Oosterwold dit initiatief weten te realiseren. De landelijke omgeving van Oosterwold biedt rust en ruimte en de mogelijkheid om wonen met zinvolle activiteiten in het groen te kunnen combineren.
Actueel beleidsplan
Het bestuur heeft in 2021 een ontwikkelplan ( *) uitgewerkt voor de bouw en inrichting van de kavel. De globale opzet is vier zelfstandig units te gaan bouwen, geschakeld met een gemeenschappelijke ruimte. Er is een Businessplan uitgewerkt, waarna er een Initiële overeenkomst getekend kon worden. Het ontwikkelplan is goedgekeurd door de gemeente Almere in november, waarna een anterieure overeenkomst getekend kon worden.
De bouw is naar een eigen ontwerp van een architect met vier wooneenheden en een gemeenschappelijke ruimte voor activiteiten en verblijfsruimte van vaste begeleiders. Naast vergunningen voor de bouw, werden er vergunningen aangevraagd voor waterberging, sonderingsonderzoek, slagschaduw onderzoek en geluidsonderzoek. De Omgevingsvergunning is goedgekeurd eind 2022, en de bouw werkzaamheden zijn gestart in de zomer van 2023. Begin 2024 is de bouw opgeleverd. In het voorjaar van 2024 kunnen de wooneenheden ingericht worden. Als alles volgens planning verloopt zou de zorg in de loop van 2024 kunnen gaan starten.
Financieel beheer:
De stichting wil inkomsten verwerven door :
· het ontvangen van giften,
· opbrengsten uit crowdfunding,
· het aanvragen van subsidies,
· legaten en erfstellingen
· opbrengsten uit activiteiten van de stichting
Het beheer en besteding van het vermogen zal worden aangewend om het in eigendom dan wel erfpacht verwerven van een perceel grond in de gemeente Almere en het faciliteren van een kleinschalige woonvoorziening